Szerepjáték alapú tréning
Meglévő ügyfeleinknek és az érdeklődőknek rendszeresen szervezünk egy olyan alkalmat, amikor egyszerre tudnak egymással és velünk ismerkedni, valamint bepillantást nyerhetnek abba, amit mi gondolunk egy igazán izgalmas tréningről.
Mindannyian vágyunk arra, hogy néha kiszabaduljunk a mindennapi rutinból, és belemerüljünk egy teljesen új és izgalmas világba. Sokan filmeket néznek vagy regényeket olvasnak. De mi lenne, ha a történetet mi magunk alakíthatnánk?
Ha sosem játszottál még szerepjátékot, ne aggódj, mert mi mindent megmutatunk. A résztvevők egymással is összeismerkedhetnek, vagyis ez az esemény egyszerre networking, ismerkedés velünk, szórakozás és tanulás.

De miről is szól ez a tréning – a felszín alatt?
Egy elhúzódó krízishelyzetben a munkatársaknak olyan körülmények között kell bizonyítani és kitartani, ahol a feladat keretei gyorsan változnak és bizonytalanok. A napi munkavégzés jellemzői a kiszámíthatatlanság, a stressz, és a megnövekedett teljesítménykényszer.
Mire jó a szerepjáték alapú tréning?
Stresszoldás játékkal
A stressz köztudomásúlag nem feltétlenül egy rossz dolog. Viszont folyamatosan benne maradni, könnyen felőrli a lelki erőforrásokat. A fantáziatevékenységnek van egy olyan dokumentált hatása, hogy segíti az én-védelmet, így a traumák okozta hatások, illetve az ezzel kapcsolatban kialakuló stressz is oldódik.
Együttműködés vagy képességfejlesztés.
Olyan szervezeti egységeknél, akik akár alkalmilag is, de együtt dolgoznak, a már definiált fejlesztési pontokra lehet alkalmakat létrehozni.
Itt olyan történetben vesznek részt a résztvevők, ahol a történet kihívásai úgy vannak megtervezve, hogy az alkalmat adjon a csapatnak a saját fejlesztendő pontjai de gyakorlásában erősítésében.
Emellett a játék megjelenik, mint egy mentális támogatórendszer. Segíti a résztvevőket önmaguk és a világ megismerésében, támogatja élményei feldolgozásában, érzései elfogadásában és egyben a társas szabályok gyakorlásának tere.
Szervezetdiagnosztika
Senki sem lépheti át a saját árnyékát. A viselkedés egy minta, ami adott helyzetekre ad választ. Együttműködő csoportoknál nagyszerűen felszínre lehet hozni a működési sajátosságokat, tudatosítani lehet úgy az erősségeket, mint a fejlesztendő területeket.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy a mese során egy ismeretlen keretrendszerben kell együtt feladatot megoldani.
Kiválasztás
Adott pozícióra vagy pozíciókra előre meghatározott kiválasztási szempontok alapján egy történet keretében lehet olyan alkalmat csinálni, ahol a megrendelő jelenlétével vagy jelenléte nélkül a jelöltek közül az alkalmasságot felmérjük.
Hogyan működik az eszköz?
A szerepjáték lényege, hogy egy mesélő által, keretként megalkotott fantázia világban a résztvevők maguk választhatják saját szereplőjük karakterét (lehetnek varázslók, harcosok, közvetítők, technikai guruk, stb.). És bár a karakter tulajdonságai (személyiségét, speciális képességeit, a küldetéshez kapcsolódó attitűdjét), is szabadon választhatók, a tapasztalatok alapján a résztvevők még sem lépnek ki önmagukból, így a játék során megnyilvánul, hogyan állank egy feladat végrehajtásához, hogyan kommunikálnak másokkal, mik segítik vagy akadályozzák a másokkal való együttműködést.
A játék mindig egyedi, mivel a résztvevők kapcsolódása, cselekvései dinamikusan alakítják a történetet.
A szereplők a mesélő által keretben tartott környezetben, a küldetésük elérésének érdekében oldanak meg különböző feladatokat akár közösen, akár egyénileg.
A mese
A módszer lényege, hogy a résztvevők számára egy olyan képzeletben megjeleníthető („lemesélhető”) világot alkotunk meg a szervezeti környezet és a képzési igény értelmezése alapján, amelyben a küldetés megoldásához a résztvevők készségeinek magas szintű kihasználására van szükség.
A mese szerepe az eszközben, hogy a környezet segít eltávolodni a mindennapi szerepektől – pl.: főnök, beosztott, projektben együttműködő – és segít felfedezni azokat a viselkedési éd döntéshozatali mintákat, amik valójában jellemeznek minket.
Ide olyan helyzeteket építünk be, amelyek strukturálisan analógok azokkal a tipikus munkahelyi helyzetekkel, amelyekre vonatkozóan jó lenne, ha a résztvevők fejlődnének, amelyekben ők maguk fejlődni szeretnének.
Ezt a blokkot (kb. 3-4 órás) a mesélő vezeti, a résztvevők fotelekben ülve, fantáziájukat elengedve alakítják, és élik meg karaktereiket.
A feldolgozás
A szerepjátékot követően a virtuális világban történt eseményeket és azok tapasztalatait dolgozzuk fel egy újabb blokkban. A feldolgozást szakember vezeti a szakmai minőség magasan tartása és a mélyebb felismerések megfogalmazása érdekében.
A feldolgozás legfőbb szempontjai:
• Szerepek és azok megvalósítása (kapott, választott, vágyott szerepek)
• Küldetés teljesítése (stratégia alkotás, célra tartás, időgazdálkodás)
• Proaktivitás a szociális helyzetekben
• Együttműködés és kommunikáció a jelen lévő, illetve a történetbe „bemesélt”
szereplőkkel
• A virtuális tapasztalatok átfordítása az életbeli helyzetekre analógiák,
viselkedési mintázatok mentén.
• A megbízáskor megfogalmazott igényekhez igazodó egyéb szempontok